http://dl6.glitter-graphics.net/pub/437/437716tvik3339uq.gif
BLOGGER TEMPLATES AND Twitter Backgrounds »

Saturday, 14 April 2012

ada apa dengan Cemburu ..

assalamualaikum ..
ahaa .. lama ifa tak update blog .. dah berhabuk dah blog ni ..
ifa mohon maaf sebab tahjun ni ifa agak buzy .. sibuk dengan pelbagai tugasa . ya ialah PMR VICTIM la katakan ..
okeoke . cukup .. ifa nak mulakan topik harini .. cemburu .. :)

bila sebut ja cemburu .. mesti ramai yang teruja yang nak baca kan ?
sapa tak pernah merasai perasaan tu ? kalau ada yang tak pernah memang sah orang tu ada masalah . :P
cemburu bukan saja mengenai cinta taw .. anda harus tahu tu ..

cemburu ni ada banyak jenis .. antaranya cemburu dalam hubungan kekeluargaan  ..
yang ni ifa selalu rasa .. selalunya perasaan cemburu tu timbul apabila . kita rasa .. bahawa adik beradik kita yang lain lebih mendapat kesempurnaan daripada ibubapa kita . dan sering juga kita berfikir bahawa ibu bapa kita tak menyayangi kita . kan ?

tapi kita seharusnya tak sepatutnya berfikir macam tu .. ialah .. mana ada ibu bapa yang tak sayang anak ?
sebenci mana pon seseorang tu pada anak dea .. tapi percayalah .. di sudut hati yang paling kecil . maseh tersisa kasih sayang tu .. dan perasaan tu takkan pernah hilang :)

yang kedua ..cemburu dalam percintaan .. 
ahaa .. yang ni tak dinafikan .. semua orang pernah merasa perasaan tu kan :p
sakit tak perasaan tu ? sememangnya sakit  ..
kalau kita saja saja couple dengan seseorang tuh hanya untuk game dea pon ..
mesti ada jugak rasa cemburu kan bila lihat dea dengan yang lain ??
walaupun anda tak mengakuinya .. perasaan tu sentiasa wujud dalam hati anda ..

yang ketiga .. cemburu dalam persahabatan ..
perasaan ni pulak . sering dirasakan oleh kebanyakkan pelajar sekolah ..
selalunya perasaan ni timbul bila timbul rasa tidak puas hati kepada rakan sendiri ..
kita kekadang memang taknak kongsi kawan baik kita dengan orang lain . tambah2 kalau orang tu maseh baru dalam hubungan tu .. rasa macam taknak orang baru dalam persahabatan tu kan .. tp kita sepatutnya cuba menyesuaikan diri dengan keadaan begitu .. dan cuba mengawal perasaan tu supaya cemburu tak makan diri sendiri ..

ahaaa .. konkklusinya ...
perasaan cemburu tuh memang ada dalam hati setiap orang .. sama ada org tu mengakuinya ataupun tidakk ..
perasaan cemburu tuh memang amat menyakitkan ..
so .. elakkan membuat orang sekeliling kita merasai perasaan tu .. barulah takde orang nak buad anda cemburu :DD


eh cukuplah sampai disini .. banyak pulak ifa merepek . maaf ye ..
terima kasih sudi membaca :)
sekian wassalam ..


Read more...

Friday, 2 March 2012

Kehidupan remaja penuh tanda tanya

assalamualaikum .. 
enter kali ni .. ifa nak cerita sikit tentang kehidupan ..
boleh ifa tanya kenapa harus ada cinta dalam dunia ?
kenapa harus ada sayang ?
err .. kehidupan ni betol-2 rumit .. dalam kehidupan kena ada sikap sabar .. kalau tak .macam mana nak hidup dalam dunia ni ? dunia yang sentiasa memerangkap kita dalam dosa .. dunia yang hanya sementara untuk kita ..
susah nak tafsir kehidupan .. susah nak jalani kehidupan ni .
tapi kita tetap kena sabar mengapa ? sabar itu separuh dari iman .. 

Allah sayang orang yang sabar .. ifa dah cuba jadi seorang yang penyabar .. tapi ifa tak bole .. 
ifa sensitif .. even ifa marah orang .. lepas tu pecaya la .. nampak atau tidak ifa sedang menanges ..


dalam kehidupan ni terlalu banyak persoalan .. bila nak terungkai semua soalan tu ?
setiap soalan ada jawapannya .. tapi maseh terlalu banyak soalan yang maseh belom mempunyai jawapan .. 
siapa yang akan merungkai segalanya ? bila semua soalan itu akan terjawab ? mengapa banyak pertanyaan wujud dalam dunia ini ?
mengapa harus ada persoalan ?mengapa harus ada hati yang disakiti ? mengapa harus ada cinta tanpa arah ? mengapa harus ada sayang tanpa pengakhirannya ? mengapa ? mengapa dan mengapa ?

err bole gila andai terus memikirkannya .. 
pernah tak korang terpikir .. kenapa rumput diciptakan warna hijau .. kenapa tumbuhan yang tidak boleh dimakan oleh manusia dan binatang juga dicipta walaupun ia langsung tak mendatangkan hasil ?
kenapa masih ada orang yang tak tahu nilai kaseh sayang walaupun ianya sangat penting ?

haha .. banyak pulak soalan ifa kan .. ifa ialah seorang remaja yang penuh dengan tanda tanya .
ifa misteri .. suka merungkai sesuatu persoalan .. sebab ifa teringin nak tahu semua jawapan bagi semua soalan yang ada dalam otak ifa ni .. 

korang pulak tak berminat nak tahu rahsia dunia ?? 

jyeahh . ifa buad enter kali ni sebab ifa teringin sangat nak tahu 1 je soalan yang sentiasa bermain dalam otak ifa .. sampai sekarang maseh belom terungkai jawapannya .. kenapa masih ada manusia yang tak pandai menghargai cinta sedangkan ianya amatlah sukar untuk diperolehi ..bila dah dapat ..permainkan ia ..hancurkan ia .. kenapa ? mengapa ??

aa sesiapa boleh jawab ?? :/



Read more...

Monday, 30 January 2012

Perbezaan orang yang kita suka dengan orang yang kita sayang

assalamualaikum .. heyy yaa :DD
enter kali ney haa .. macam atas tuh .. sebenany ad orang request tajuk tu .. [aceceyy] ;)
okeoke .. korang mesti pernah suka dekat someone kan .. then korang mula lah kata ..korang dah mula sayangkan dea ..
sebenany .. korang tak sayang kan dea pon .. korang juz suka pada si dia ,.. nak tahu beza orang yang kita suka dengan orang yang kita sayang ? moh sini ..
|
|
|
v
Di Depan Orang yang Kita Suka
1 )Hati kita akan berbunga bunga .. pandangan mata susah untuk dialihkan [betol ta ..:DD]
2 )Terasa seperti atas awangan bila dapat bertentangan mata ..
3 )bila melihat mata orang yang kita suka ..kita akan tersenyum tanpa mengira pkataan yang keluar dari mulotnya ..
4 )kita akan berasa senang untuk berkata-kata d depan orang yang kita suka ..
5 )kita lebih selesa menunjukkan sikap sebenar kita
6 )kita sentiasa menginginkan dea gembira .. bukan menangis bersedih bersama sama ..


Di Depan Orang Yang Kita Sayang/Cinta
1 ) hati berdegup kencangg
2 )kita takod untuk bertentang mata ..
3 )jika kita lihat ke dalam mata orang yang kita sayang ..kita akan jadi kaku ..
4 )kita menjadi malu untuk berkata kata di depan orang yang kita sayang/cinta
5 )kita malu untuk menunjukkan sikap sebenar d hadapan dea :)
6 )kita akan turut menanges jika melihat dea menanges :)

haa .. sekian sudah .. enam ja la yang ifa dapat .. maaf nahh :)
selamat membaca . -Cerita gadis sepi :)
sekian wassalam ..

Read more...

Tuesday, 24 January 2012

Tanda kewujudan Cinta Sejati

assalamualaikum [haa ta jawab dosa] :DD

enter kali ni tentang cinta sejati .. cewahhhh .. macam dah kenal pulak apa itu cinta sejati kan .. padahal ifa pon taktahu apa itu cinta sejati ..

15tahun mencari .. belajar .. belajar mengenal dunia .. bila difikirkan balik .. cinta .. cinta lah perkara paling rumit untuk difahami .. betol tak ?

cinta ada banyak jenis .. tapi kali ni ifa taknak sentuh tentang cinta laen selaen cinta sejati ..

anda nak tahu tak apa tanda kewujudan cinta sejati ? tapi sebelom tu nda kena tahu cinta sejati tak semestinya dimiliki k .. :)

tanda-2 cinta sejati :-

# kita maseh mampu tersenyum riang saat kekaseh kita bermesra dengan wanita/lelaki lain ..
# mendoakannya walau dea bukan milik kita lagi ..
# sentiasa terpikir akan dia walau dea sudah pergi ke pangkuan orang lain ..
# perasaan risau akan timbul bila dea tdak memberikan khabar walaupun hanya sehari ..
# perasaan cemburu yang meluap-luap namun tak mengakuinya kerana ingin memberi si dia kebebasan .
# sentiasa ingin bertanya apakah dea maseh menyayangi mu ..
# sanggup meninggalkannya untuk kebahgiaan dea .. [ walau hati tak mampu ]
# tersenyum saat meninggalkannya .. [ ni jenis orang yang betul2 kuat .. sanggup biar hati menanges namun mulut tersenyum]
# tidak akan melayan manamana lelaki/wanita laen selaen dea ..
# sentiasa berlaku jujur ..[ takod untuk menipu kerana takod berlakunya perpisahan ]
# setia menanti walau banyak yang menggoda ..

* hahhhh .. jeng jeng jeng .. baca tak ? baca tak ? mesti tak . sebab banyak sangat kan .. haha . :DD
ni juz pendapat ifa .. ifa bwad melalui pengalaman yang ifa alami selama 15 tahun neyh [ 15 tahun je pon ]
bila dah dapat cinta sejati .. jangan biarkannya berlalu pergi ..
kerana anda takkan jumpa lagi lelaki/wanita seperti dia .. takkan ada yang sama ..
tak percaya ? cubalah [ if berani ] takkan ada cinta lain yang sama seperti cinta sejati . namun kekuatan cinta sejati takkan kemana kalau tak dturuti cinta kepada yang maha esa [ALLAH SWT]

woot wooot [ ubat batuk cap ibu dan anak ] hehehh .. gedik sungguh .. kbaboii . sekian wassalam ..


Read more...

Tuesday, 27 December 2011

Jodoh .. ??

assalamualaikum ..
enter kali ney .. ifa nak cakap sikit tentang jodoh ..
yang dah bertemu tuh tahniah ..
yang maseh belom temui jodoh mcm mn pulakk ?
mesty slalu terpikir kan .. bila lah jodoh aku nak sampai nih ..
kekadang ifa tertanya tanya .. jodoh tuh datang sendiri ke perlu dicari .. ada tak sesapa nak jawab soalan ifa tuh ?
ifa teringin nak tahu sapa jodoh ifa .. mcm mna pertemuan kami nanty ?
tapi ibu cakapp . sebelom kita bertemu dengan jodoh kita .. kita akan mngenali berpuloh ribu lelaki/wanita yang berbeza perwatakannya ..

ifa takod .. ifa takod ifa kalah dengan Cinta Monyet .. sebab tiap kali hati ifa disakiti ...ifa menanges .. mcm mati suami" [bak kata ibu] ..
tapi .. ifa syukur sangat sebab tiap kali ifa bersedih .. kawan2 .. family .. selalu bagi semnagat at ifa ..

bagi yang maseh dalam pencarian tuh .. janganlah berputus asa .. ifa tahu .. bila sekali ditipu .. susah nak sayangkan orang kan .. nak percayakan org .. pehh ... lagi susah ..
orang yang paling kita percaya ialah ibu kita kan kan kan ..
tapi haty-2 ..bila dh percya .. janganlah melebihi kepercayaan kita terhadap ibu kita .. kelak bertambah luka di dada . ;]

kalau nak bertemu jodoh ..Jangan pernah takod untuk mencuba .. jangan pernah leka dengan dengan dunia ..
ingatlah DIA yang telah menentukan segalanya .. memohonlah kepadanya .. agar dpercepatkan jodoh ..

yang paling penting .. jangan takod mencuba .,. jangan takod menyayangi .. sekali hati dilukai .. seribu kali hati berbunga bila tba saatnya ..

Pengalaman mematangkan kita .. so .. teruskan mencuba .. Jangan mencari yang pertama .. jangan terlalu mengasihi yang pertama .. tapi carilah yang terakhir .. kasihi yg terakhir .. agar hati tak dilukai ..

opss cakap macam ifa neyh dah matang sangat pulakk . padahal maseh mentah lagi .. hee

jangan marah andai tersalah isi dalam blog ni eh .. sekadar pendapat gadis sepi tanpa cinta :)

sekian wasslam ..


Read more...

Thursday, 22 December 2011

Hati dan Cinta itu sahabat :DD


salam ..
enter kali nih tentang hati ..
hati kita susah dijangka .. mudah menyayangi .. muda mempercayai .. tapi terlalu sukar untuk membenci .. sukar untuk melupai ..

hati manusia rapuh sangat .. lelaki dan wanita banyak bezanya ..
wanita mudah menyayangi .. tapi bila ditipu .. dea maseh mampu membuka hatinya untuk orang laen ..
tetapi lelaki .. sekali ditipu .. dea akan teros membalas dendam trhadap kaum wanita sehingga mereka puas ..
sebabkan itu .. banyak lelaki digelar playboy ..

kekadang ifa terpikir .. kenapa .. lelaki suka mencari kekaseh yang banyak sedangkan depan mata sendiri dah ada orang yang terlalu sayangkan mereka .. kenapa susah sangat lelaki nak paham hati wanita ..

hati susah dijangka .. kekadang mulut , attitude .. dan laen2 nampak happy tapi hati sedang menanges ..

hati adalah organ paling penting dalam percintaan .. hati lah akan berbunga bila dicintai .. hati juga yang akan hancur bila dilukai ..

pentingkan hati untuk cinta ? tanpa hati cinta ta bernyawa .. tanpa cinta .. hati mati .. :)

Jaga lah hati orang yang menyayangi anda .. sebelom anda menyesal kehilangannya ,,

"sayang"  kalau tak dipupuk akan layu lalu mati ..
"sayang" kalau selalu dibelai makin teguh ..

tak selamanya kasih sayang itu kukuh untuk seorang kekaseh . ia bole ditukar pemilik bila masa saja :))


Read more...

Monday, 28 November 2011

Menarekkk . Rugi tak baca :DD

Which Baby are u?


JANUARY BABY
Pretty/handsome. Loves to dress up. Easily bored.
Fussy. Seldom shows emotions. Takes time to
recover when hurt. Sensitive. Down-to-Earth.
Stubborn. Repost this in 5 mins and you will meet
someone new in 8 days that will perfectly balance
your personality.


FEBRUARY BABY
Abstract thoughts. Loves reality and abstract.
Intelligent and clever. Changing personality.
Attractive. sexiest out of everyone.
Temperamental. Quiet, shy and humble. Honest
and loyal. Determined to reach goals. Loves
freedom. Rebellious when restricted. Loves
aggressiveness. Too sensitive and easily hurt.
Gets angry really easily but does not show it.
Dislikes unnecessary things. Loves making friends
but rarely shows it. Horny. Daring and stubborn.
Ambitious. Realizing dreams and hopes. Sharp.
Loves entertainment and leisure. Romantic on the
inside not outside. Superstitious and ludicrous.
Spendthrift. Tries to learn to show emotions.
Repost this in 5 mins and you will talk to someone
new and realize that you are a perfect match.


MARCH BABY
Attractive personality. sexy. Affectionate Shy and
reserved. Secretive. Naturally honest, generous
and sympathetic. Loves peace and serenity.
Sensitive to others. Great kisser. Easily angered.
Trustworthy. Appreciative and returns kindness.
Hardly shows emotions. Tends to bottle up
feelings. Observant and assesses others.If you
repost this in the next 5 mins, you will meet your
new love in 8 days.

APRIL BABY
Suave and compromising. Funny and humorous.
Stubborn. Very talkative. Calm and cool. Kind and
sympathetic. Concerned and detailed. Loyal. Does
work well with others. Very confident. Sensitive.
Positive Attitude. Thinking generous. Good
memory. Clever and knowledgeable. Loves to look
for information. Able to cheer everyone up and/or
make them laugh. Able to motivate oneself and
others. Understanding. Fun to be around.
Outgoing. Hyper. Bubbly personality. Secretive.
Boy/girl crazy. Loves sports, music, leisure and
travelling. Systematic. hot but has brains. If you
repost this in 5 mins, a cutie that's caught your eye
will introduce themselves and you will realize that
you are very much alike in the next 2 days.


MAY BABY
Stubborn and hard-hearted . Strong-willed and
highly motivated. Sharp thoughts. Easily angered.
Attracts others and loves attention. Deep feelings.
Beautiful physically and mentally. Firm Standpoint.
Needs no motivation. Shy towards opposite sex.
Easily consoled. Systematic (left brain). Loves to
dream. Strong clairvoyance. Understanding.
Sickness usually in the ear and neck. Good
imagination. Good physical. Weak breathing. Loves
literature and the arts. Loves travelling. Dislike
being at home. Restless. Not having many children.
Hardworking. High spirited. If you repost this in the
next 5 minutes, you will become close to someone
you do not speak to much in the next 4 days.


JUNE BABY
You've got the best personality and are an
absolute pleasure to be around. You love to make
new friends and be outgoing. You are a great flirt
and more than likely have an a very attractive
partner. a wicked hottie. It is also more than likely
that you have a massive record collection. You
have a great choice in films, and may one day
become a famous actor/actress yourself - heck,
you've got the looks for it!!! IN the next 6 days you
will meet someone that may possibly become
one of your closest friends, if you repost this in 5 minutes.


JULY BABY
Fun to be with. Secretive. Difficult to fathom and to
be understood. Quiet unless excited or tensed.
Takes pride in oneself. Has reputation. Easily
consoled. Honest. Concerned about people's
feelings. Tactful. Friendly. Approachable.
Emotional temperamental and unpredictable.
Easily hurt. Witty and sparkly.
spazzy at times.
Not revengeful. Forgiving but never forgets.
dislikes nonsensical and unnecessary things.
Guides others physically and mentally. Sensitive
and forms impressions carefully. Caring and
loving. Treats others equally. Strong sense of
sympathy. Wary and sharp. Judges people
through observations. Hardworking. No difficulties
in studying. Loves to be with friends . Always broods
about the past and the old friends. Waits for
friends. Never looks for friends. Not aggressive
unless provoked. Loves to be loved. Easily hurt
but takes long to recover. Repost this in the next 5
mins and your reputation will boost someway in the next 12 days


AUGUST BABY
outgoing personality. takes risks. feeds on
attention. no self control. kind hearted. self
confident. loud and boisterous. VERY revengeful.
easy to get along with and talk to. has an "every
thing's peachy" attitude. likes talking and singing.
loves music. daydreamer. easily distracted. Hates
not being trusted. BIG imagination. loves to be
loved. hates studying. in need of "that someone".
longs for freedom. rebellious when withheld or
restricted. lives by "no pain no gain" caring.
always a suspect. playful. mysterious. "charming"
or "beautiful" to everyone. stubborn. curious.
independent. strong willed. a fighter. repost in 5
mins and you will meet the love of your life
sometime next month.


SEPTEMBER BABY
Active and dynamic. Decisive and haste but tends
to regret. Attractive and affectionate to oneself.
Strong mentality. Loves attention. Diplomatic.
Consoling, friendly and solves people's problems.
Brave and fearless. Adventurous. Loving and
caring. Suave and generous. Usually you have
many friends. Enjoys to make love. Emotional.
Stubborn. Hasty. Good memory. Moving, motivates
oneself and others. Loves to travel and explore.
Sometimes sexy in a way that only their lover can
understand. if you do not repost this in the next 5
mins, someone very close to you will become mad
at you in the next 8 days.

OCTOBER BABY
Loves to chat. Loves those who love them. Loves
to takes things at the centre. Inner and physical
beauty. Lies but doesn't pretend. Gets angry
often. Treats friends importantly. Brave and
fearless. Always making friends. Easily hurt but
recovers easily. Daydreamer. Opinionated. Does
not care to control emotions. Unpredictable.
Extremely smart, but definitely the hottest AND
sexiest of them all. repost this in 5 mins or you will
not meet the love of your life for 10 years.


NOVEMBER BABY
Trustworthy and loyal. Very passionate and
dangerous. Wild at times. Knows how to have fun.
Sexy and mysterious. Everyone is drawn towards
your inner and outer beauty and independent
personality. Playful, but secretive. Very emotional
and temperamental sometimes. Meets new people
easily and very social in a group. Fearless and
independent. Can hold their own. Stands out in a
crowd. Essentially very smart. Usually, the
greatest men are born in this month. If you ever
begin a relationship with someone from this month,
hold on to them because their one of a kind. repost
in 5 mins & you will excel in a major event coming
up sometime this month.


DECEMBER BABY
This straight-up means ur the most good-looking
person possible... better than all of these other
months! Loyal and generous. Patriotic. Competitive
in everything. Active in games and interactions.
Impatient and hasty. Ambitious. Influential in
organizations. Fun to be with. Easy to talk to,
though hard to understand. Thinks far with vision,
yet complicated to know. Easily influenced by
kindness. Polite and soft-spoken. Having lots of
ideas. Sensitive. Active mind. Hesitating, tends to
delay. Choosy and always wants the best.
Temperamental. Funny and humorous. Loves to
joke. Good debating skills. Has that someone
always on his/her mind. Talkative. Daydreamer.
Friendly. Knows how to make friends. Abiding.
Able to show character. one guy/girl kind of
person. Loveable. Easily hurt. Prone to getting
colds. loves music.


ifa copy paste je . sorry da tade idea nak update blog .. otax ngah serabut :)




Read more...